Moga kau jaga hati, sebagaimana aku cuba jaga hati. Fi hifzillah wahai insan yang jauh di mata.

Fi amaanillah (;

View text
  • 3 hours ago
  • 229
  • AnonymousNak masuk meminang Miss Melihat Langit Menunggu Hujan, boleh? -A.A
  • Tak berapa gentleman lagi la awak. A.A? Ingat saya tak tahu awak sape? Dah sudah. Tak payah nak kenakan orang je keje. Pergi main jauh-jauh.

View answer
  • 4 hours ago
  • 2

projecthakeem:

I understand now. You let me break, just to fix me. You let me walk into the darkness, just to show me the light. You did it to show me that You are all I need.

Ya Allah, Ya Ar-Rahman, Ya As-Salam, Ya Al-Ghaffar, Ya Al-Wahhab, Ya Ar-Razzaq, Ya Al-Basit, Ya Al-Wadud, forgive me for ever doubting You.

 Mobeen Hakeem

View text
  • 4 hours ago
  • 335
View photo
  • 4 hours ago
  • 72

Takdir Tuhan tak pernah salah.
Perancangan Tuhan lebih baik.
Kita hanya sekadar merancang.
Selebihnya hanya pada Dia.

Berserah lah.
Bertawakal lah.
Redha lah.

Redha itu bukan sekadar kata.
Tapi harus hadapi nya dengan menerima ketentuan Nya.

(via kakpijah)
View quote
  • 9 hours ago
  • 66
View photo
  • 1 day ago
  • 66

세상모든걸함께한다면 불가능은 엄따 ㅜㅜ

As long as we can see the same sky, breathe the same air, step on the same planet, then you and I are not impossible. - Ryan Jhun  (via tinkerbellalovespeterpan)
View quote
  • 1 day ago
  • 5515
View photo
  • 1 day ago
  • 509
View photo
  • 1 day ago
  • 2816

amasyrah:

Bila orang dah tak suka,

Kita kena terima.

Dah.

Tak payah terhegeh hegeh tergedik gedik kat dia.

Satu je cara sesuai untuk terima kenyataan,

—menjauh.

View text
  • 1 day ago
  • 46

amasyrah:

Kenapa datang lagi?

Tolong pergi.

Jangan buat semak dalam hati ni.

Boleh?

View text
  • 1 day ago
  • 43
View photo
  • 1 day ago
  • 66

Part of me wants to drop out of college and go travel the world.
Part of me wants to work really hard in college and change the world.
Part of me wants to not work hard at all and marry some rich guy.
And the other 97% of me just wants to sleep.

(via sincerelypalita)
View quote
  • 1 day ago
  • 31683

hatiseorangdaie:

Kadangkala Allah hantar
'kucing' untuk menguji kita
samada kita sayang atau tidak
dgn rezeki Allah..

—Dia tidak meminta ikan untuk
digoreng

—Dia tidak meminta pinggan
yang elok ketika makan

—Dia tidak meminta air untuk
membasuh tangan

—Dia tidak meminta tisu untuk
lap mulut

—Dia hanya meminta sisa
makanan kita yang tidak habis

Tapi kita ?Bersyukur lah kerana
rezeki sedikit yang diperoleh ,
berkongsilah dengan sesiapa
termasuk makhluk Allah yang
comel ini iaitu ‘kucing’.

 :’)

View text
  • 4 days ago
  • 188
x